środa, 23 maja 2018

Migawki z Szymocic

W Szymocicach spędziłam wraz z Rodzinką 5 dni. Nocowaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym Aquabrax. Podobało mi się... Ale nie o reklamę tego Ośrodka mi chodzi, a o pokazanie kolejnego urokliwego zakątka Polski. Szymocice to mała wieś w woj. śląskim, w powiecie raciborskim (17 km od Raciborza). Powstała w 1300 r., liczy ok.300 mieszkańców. Jest tu dużo zieleni. Lasy i pola rozciągają się wokół wioski. I te miejsca podobały mi się najbardziej. Codziennie wędrowałam tam z Aramisem skoro świt. Cudowne widoki. Cudowne powietrze. Niezapomniane wrażenia... A potem dalej w Polskę.




Obok Ośrodka znajduje się staw. Tu można wypożyczyć kajaki i rowery wodne.  


 Staw niewielki, ale popływać sobie jest gdzie.  


Basen odkryty 50 m x15 m z małym brodzikiem, a także placem zabaw, czynny jest przez całe lato.  




Naprzeciw Ośrodka mieści się Stadnina Koni i Klub Jeździecki. Wiele niepełnosprawnych 
dzieci korzysta tu z hipoterapii.   


Ogromne auto do przewozu koni należy do Klubu Jeździeckiego.  



Rozbudowa Ośrodka możliwa była dzięki środkom unijnym.  


Dzieciaki mają tu wiele atrakcji.  


Jeszcze więcej różnych atrakcji mają tu dorośli. Co roku we wrześniu lub październiku 
organizowana tu jest dwudniowa impreza zwana wielkim świętem piwa - Octoberfest. 
Można tu także organizować pikniki, konferencje, szkolenia. Można wynajmować 
salę na wesela i domki kempingowe dla weselnych gości.  


Ośrodek ośrodkiem, a ja w las...  




...Albo po polach i łąkach.





Aramis był tu szczęśliwy... a ja razem z nim. ;)  

HKCz
24.10.2016