piątek, 23 lutego 2018

Wiewiórka, rudo-czarna atrakcja przydomowych ogrodów

Wiewiórka jest gatunkiem gryzonia należącym do rodziny wiewiórkowatych. Jest typowym zwierzęciem nadrzewnym. Występuje w lasach, zarówno iglastych, jak i liściastych. Także w parkach i w różnych innych zadrzewieniach, takich jak np. przydomowe ogrody. Tu gdzie mieszkam, w Jurze Szwabskiej, żyje bardzo dużo wiewiórek. Można je spotkać w lasach, parkach, a także w przydomowych ogrodach właśnie. Więcej o wiewiórkach pisałam na moim głównym blogu, oto > link 

Wiewiórki na moich zdjęciach to goście mojego akurat ogrodu. Zdjęcia nie są zbyt dobrej jakości ponieważ robiłam je przez szybę w drzwiach ogrodowych. Niektóre wiewiórki są bardzo płochliwe. Wszystkie natomiast są niesamowicie ruchliwe. Zrobić takiej fotkę, to nie lada sztuka.


















Wiewiórce tej kiedyś rzuciłam kawałek banana. Najwyraźniej jej posmakował, bo od tamtej pory niemalże codziennie rano wdrapywała się na jabłoń naprzeciw okna mojej sypialni, i popiskując, budziła mnie w oczekiwaniu na kolejną porcyjkę banana. Potem zapomniała, jako że wiewiórki są okropnie zapominalskie. Więcej o tej ich kłopotliwej przypadłości pisałam na głównym blogu, oto > link

HKCz
14.04.2015