czwartek, 31 maja 2018

Spacerkiem po śródmieściu uniwersyteckiego miasta Tübingen

Tübingen (Tybinga), to powiatowe miasto uniwersyteckie w południowo-zachodnich Niemczech (Badenia-Wirtembergia). Miasto leży nad rzeką Neckar. Liczy ponad 88 tys. mieszkańców, z czego ok. 22 tys. stanowią studenci. Pierwsze ślady osadnictwa na terenie dzisiejszego Tübingen datuje się na VIII-IV wiek p.n.e.


Na wprost stary, zabytkowy Rathaus (Ratusz) w centrum miasta. Zewsząd słychać muzykę. 
Ulicznych grajków jest tu mnóstwo. Niemalże na każdym rogu.  


Tübingen tonie w kwiatach.  


Wąskie, ciasno zabudowane uliczki robią wrażenie.  




Tu życie jakby spowolniło swój bieg. Ludzie siedzą gdzie się da, rozmawiają wesoło, uśmiechają się. 








O, Dog Niemiecki wita nas przed restauracją.  


Na widok tego kamiennego Doga Niemieckiego, Córka wysłała mnie do niego i zrobiła 
mi fotkę na pamiątkę. Dog Niemiecki, to nasz ukochany pies. Kilkanaście lat temu 
miałam Doga Arlekina. Oto dowód:  


Wprawdzie ten "dowód", to nie całkiem na temat, ale co tam, to mój kawałek podłogi 
i mogę  tu "tuptać" jak mi się podoba. ;) A zamieszczam je tylko gwoli wyjaśnienia 
naszych emocji - na widok rzeźby Doga.   

HKCz
4.08.2016