piątek, 2 marca 2018

Wycieczka rowerowa po Lautlingen

Lautlingen leży na wys. 680 m n.p.m. na południowych krańcach Jury Szwabskiej. W połowie drogi między Stuttgartem a Jeziorem Bodeńskim. Od 1.01.1975 roku należy do jednej z dziewięciu dzielnic Albstadt. Wcześniej był odrębną gminą. Powstał jako mała osada na Rzymskim Szlaku Sulz-Laiz. Jego historia sięga 793 roku.



A może to właśnie tędy przebiegał ten Rzymski Szlak Sulz-Laiz? Całkiem możliwe.  



Dumając o Rzymianach, przejechałam przez nowo wybudowany wiadukt i pognałam w kierunku dziedzińca Zamku Stauffenberg. Zatrzymałam się tam na moment, a potem udałam się w kierunku Szkoły Podstawowej (Grundschule) w Lautlingen. Znam tę szkołę, moja  Wnuczka przez 3 lata chodziła do niej.  




Na wprost, na najwyższym poziomie, widać część zabudowań szkolnych.  


O, a to zdjęcie zrobiło mi się samo w czasie jazdy. Nawet fajne. Widać dach tego samego budynku szkolnego, co powyżej.  



Przejechałam po wiadukcie nad rzeczką Eyach i wpadłam prosto na szkolne podwórko.  



Co mają oznaczać te gęsi? Nie wiem. A może patronem tej szkoły jest Mikołaj Rej. ;)  



Widać, że w klasach wesoło.  


Piękny ten zegar słoneczny. A przede wszystkim dokładny.  


Wiadukt widziany z podwórka szkolnego.  



Naprzeciw szkoły, za rzeką Eyach, wznosi się Kościół Parafialny.  


Kościół Parafialny w Lautlingen pochodzi z 1670 roku. Parokrotnie był przebudowywany. Zaś w dniu 16 listopada 1911 roku w wyniku trzęsienia ziemi został poważnie uszkodzony. W późniejszych latach był sukcesywnie odbudowywany z pieniędzy pochodzących z darowizn oraz loterii.  


Po godzinnym zwiedzaniu Lautlingen, naszła mnie ochota popędzić za miasto. Ciągnęło mnie jak wilka do lasu.  


Przejechałam pod ogromny wiaduktem kolejowym i pognałam za miasto.  




W lesie zrobiłam sobie przerwę na mały posiłek. Ale że się nieco ochłodziło i zaczął kropić deszcz, schowałam się na wiszącej nad przepaścią ambonie.  



Do domu wracałam pędzona wiatrem i odgłosami nadchodzącej burzy... Ale bardzo szczęśliwa.

HKCz
28.06.2015